רוטמן: "אם ביהמ"ש לא מחויב לחוק – בשביל מה הוא קיים?"

אסתי פלד 1 Comment on רוטמן: "אם ביהמ"ש לא מחויב לחוק – בשביל מה הוא קיים?"

יו"ר ועדת החוקה ח"כ שמחה רוטמן במהדורה המרכזית: "אנחנו בכאוס כבר היום. מיליוני אנשים הלכו לקלפי והצביעו בעד תיקון מערכת המשפט. אם בית המשפט לא מחויב לחוק – בשביל מה הוא קיים?"

צילום: דוברות הכנסת - נועם מושקוביץ'
7:43
30.04.24
איתי גדסי No Comments on ניצלנו מחורבן: המסר של מרן הגר"י יוסף וההצעה לישיבות

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

יו"ר ועדת חוקה, חוק ומשפט של הכנסת, חה"כ שמחה רוטמן (הציונות הדתית) שוחח הערב (שני) עם אבי מימרן במהדורה המרכזית, על הדיון ברפורמות המשפטיות בוועדה: "מדובר בתהליך עבודה מקיף ויסודי שבו אנחנו שומעים את כל הצדדים והגורמים. אנחנו מנסים לבנות מערכת משפט שראויה לעם שהביא את המשפט לעולם".

"איך יכול להיות שאדם שתפקידו להיות יועץ החליט שהוא הקובע בכל דבר ויש לו הזכות אפילו לשלול את זכות הייצוג לממשלת ישראל", תהה רוטמן. "זה מופרך לחלוטין".

הוא התייחס למקרה הכאוטי שבו בג"ץ יפסול את הרפורמה: "אנחנו בכאוס כבר היום. אתה אומר שנכון ששופטי העליון הצהירו אמונים בבית הנשיא למדינה ולחוקיה, אבל הנחת המוצא היא שהם לא ייענו לחוק ויפעלו בניגוד לו ואפילו שהכנסת תחוקק חוק יסוד הם יפסלו אותו. אם בית המשפט לא מחויב לחוק – בשביל מה הוא קיים?"

לדבריו "בבריטניה אין חוקה ויש בית משפט חזק ועצמאי ששומר על זכויות אדם, אבל אין לו סמכות לפסול חוקים. בפעם האחרונה שבדקתי היא מדינה דמוקרטית. רק אצלנו התפתחה המצאה של שופטים שחושבים שהמדינה צריכה לעבוד בשבילם ולא שהם צריכים לפעול לפי החוקים. מיליוני אנשים הלכו לקלפי והצביעו בעד תיקון מערכת המשפט".



1 תגובות

מיין תגובות
  1. 1

    בית המשפט קיים בשביל לשלוט על כל המדינה. הם העם. הם הרבון. הם השילטון. הם החוק. הם אנשים "חושבים" , משכילים ונאורים. מה פה לא ברור ?